Måndag 7/3-2011 vecka 18+2

Det har hänt en hel del sen jag skrev här sist...
I onsdags så blev det att ta bort lilla Hachiko ='(
Eftersom han fick valpsjukan, å hade väl ca 6-8 timmar kvar att leva :/
Jo, å samma dag blev man även kallad djurplågare, av uppfödarna
eftersom "dom" frågade sig hur f*n jag kunde
låtit detta gå så långt innan jag tog honom till vetrinären!?

Så den 2/3-2011 somnade våran lilla Hachiko in ='(
Och han lämnade verkligen ett stort tomrum efter sig!

Så jag har som sagt varit i Jörn enda sen i onsdags, vilket har varit
relativt skönt!
Har försökt vara ute iallafall mins 10-15 min varje dag, å tagit en promenad
dock blev det inga långa såna. Eftersom vinden förstörde
ganska ordentlig.
Å jag vill verkligen inte att lillemannen ska bli sjuk igen!
Men var ganska skönt att få komma bort från Malå å rensa tankarna
lite.

Jo, sen när man kom hem.. eller hem å hem vetefan om man kan kalla detta!!
Så har man fått ett varningsbrev eller vad f*n de kallas.
Om att vi inte plockar bort efter våran hund när den gjort sina behov...
Så vi ringde Malåbostade och ifrågasatte, vad f*n dom gnäller om
för vi är dom ENDA i detta område som plockar bort efter hunden!?
Och karl där sa att de där brevet var ogiltigt eftersom, han vet att
vi tar bort efter våran hund. Och sen dessutom så
skulle dom ha skickat ut ett sådant till alla som har hund i detta område
om det skulle varit rättvist.
Så han sa till oss att det var bara att skita i det brevet, så
vi blev då på lite bättre humör! =)

Men nu är det då bestämmt iallafall vi ska flytta från Malå!
YES ÄNTLIGEN!?  fy f*n vad skönt
det ska bli!?

Men nu ska jag som sagt återgå till städandet.
Det är nämligen mkt som ska slängas,packas ner i lådor/sopsäckar... Och det är mkt
som ska hinna tvättas innan vi far.
Så det är väl bäst att fortsätta =D
Innan Léon vaknar å vill äta igen =P


Kommentarer
Postat av: Jenna

Vad är det för skum uppfödare? Brukar det inte vara första vaccination mot Valpsjukan hos uppfödaren.. Då ska ju uppfödaren skälla på sig själv!

2011-03-07 @ 12:57:49
URL: http://jeayl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu