Onsdag 30/3-2011

Idag var jag hos bm, och allt var bara bra =)
Eller hade lågt järn-värde så det blir att börja käka järntabletter =S
Å dom smakar inte gott!
Pyrets hjärtljud låg på 158 och h*n var väldigt aktiv =)
Dock är det inte ovanligt, för denna lilla bebis håller igång i princip hela dagarna/kvällarna.
Men några korta vilopauser.

Jo, en annan sak som hänt i veckan är att jag fick en anmälan
från Västerbottens länsstyrelse om
Bristande djurhållning!
Tänkte skriva lite om vad som stod i papperet..

Redogörelse för ärendet
Länsstyrelsen är enligt  24 § djuskyddslagen (1988:534) kontrollmyndighet för
djurskyddslagen.

Länsstyrelsen har fått in en anmälan gällande din djurhållning.
Enligt anmälaren har du en hund som får uträtta sina behov i lägenheten.
Hunden verkar inte rastas utomhus. Ni har tidigare även haft en
valp som avlivats pga sjukdom.

Motivering
Länsstyrelsen har inte kontrollerat om anmälan på din djurhållning är befogad eller inte.
Som första åtgärd lämnas därför information om gällande
lagstiftning som gäller för hållande av hund.
I bifogad broschyt framgår vilka
regler som gäller vid hållande av huynd.
Som djurägare är du ansvarig för att djur sköts om enligt gällande
lagstiftning. På sidan 7-8 framgår de krav som
gäller vid rastning av hund.

Om ytterligare anmälningar kommer in, så kan Länsstyrelsen komma att göra
en oanmäld kontroll av din djurhållning.

Ja, som sagt det är lite av de som stod i brevet jag fick!
Blev jätte arg, men dagen efter så ringde jag dit till dom.
Å då fick jag veta vem anmälaren var, och personen i fråga var en pojkvän
till en jag känner.
Och jag /vi har nu pratat med honom, och fått en förklaring.
Å anledningen till att han gjorde anmälan var pga uppfödarna
till Hachiko. Eftersom dom
snackat en massa skit om oss, och sagt att vi inte kan ta hand om
djuren. Ect ect!
Så nu snackas det en massa här i Malå om mig och Tobias, och då istället för att
lära känna oss och fråga om "rykten" stämmer.
Så gör folk såhär!
Ni anar inte hur mkt jag längtar tills vi får flytta härifrån!

Men denna gången fick vi ändå en chans att "försvara" oss, vilket kändes
otroligt jävla skönt!
Så numera tänker inte denna kille lyssna på skitsnacket, utan fråga oss istället
om vad som stämmer och inte =)

Aja, nu har jag då skrivit av mig lite =P
Kanske inte så kul att läsa, men men.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu